دسته بندی نشده

این 5 ترفند به ماندگاری عطر شما کمک می کند…

این 5 ترفند به ماندگاری عطر شما کمک می کند…

آیا تا به حال عطر مورد علاقه ای داشته اید که روی پوست شما ماندگار نباشد؟ دلیل این امر را بیابید و پنج نکته برتر ما را در زیر دنبال کنید تا عطر شما ماندگار تر شود.
چرا عطر من به سرعت “ناپدید می شود”؟
از لحظه استفاده: نت‌های بالایی یا نت‌های “سر” حدود 5 تا 15 دقیقه قبل از ناپدید شدن باقی می‌مانند. به همین دلیل نباید به محض اسپری کردن عطر را قضاوت کنید! نت های میانی (قلبی) بین دو تا چهار ساعت ماندگاری دارند و شخصیت اصلی رایحه را منتقل می کنند. نت های پایه یا “خشک شدن” معمولا بین چهار تا شش ساعت طول می کشد .
عطرها دوست دارند به پوست بچسبند، بنابراین در افرادی که پوست چرب دارند ماندگاری بیشتری دارند. قدرت عطر نیز یک عامل است، و نت‌ها نیز همین‌طور هستند: نت‌های پایه عمیق و دود‌آمیز – چوب‌ها، رزین‌ها، چرم و تنباکو و غیره – از نظر ساختار «سنگین‌تر» هستند، بنابراین آهسته‌تر تبخیر می‌شوند. یک ادکلن تازه مرکباتی هرگز به اندازه ادو پرفیوم Ambrée (کهربایی) دوام نخواهد داشت.
عطر می‌تواند چهار تا شش ساعت (یا حتی بیشتر) دوام بیاورد، بسته به قدرت مایعی که می‌پاشید، چقدر پوستتان خشک است یا حتی آب و هوا چگونه است – عطرها روی پوست‌های خشک خیلی سریعتر ناپدید می‌شوند، یا وقتی هوا خشک است. اما اگر، حتی در زمستان، عطر شما سریعتر از آنچه که دوست دارید از بین می رود، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

چگونه می توانم عطرم را ماندگار کنم؟

1 از محصولات منطبق با بدن، در صورت موجود بودن، یا محصولات بدون بو در غیر این صورت استفاده کنید – این یک راه خوب برای “لایه گذاری” روی عطر شما است. کرم های بدن و لوسیون های بدن، به ویژه، نرم کننده هایی را اضافه می کنند که عطر را نگه می دارند. اگر این افزودنی‌ها در دسترس نیستند، به سراغ کرم، کره یا لوسیون بدن بدون بو بروید که با رایحه انتخابی شما تداخل نداشته باشد. آن را به عنوان یک پرایمر برای عطر در نظر بگیرید.
2 به یک فرمول قوی تر بروید. ادو پرفیوم، پرفیوم خالص و اکستریت فرمول های بسیار غلیظی هستند که بوی قوی تر و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. ممکن است گران‌تر باشند، اما در نهایت می‌توانید به مراتب کمتر از آن استفاده کنید. برد – برد! 3
سعی کنید بر روی موهایتان و همچنین پوستتان اسپری کنید – البته اگر رنگ عطر تیره است مراقب باشید زیرا ممکن است ناخواسته موهایتان را رنگ کنید! (ابتدا روی یک دستمال تست کنید.) مو متخلخل است و در بسیاری از موارد بوی آن را حتی بیشتر از روی پوست شما پخش می کند.
4 روسری را با بوی خوش اسپری کنید و گرمای بدنتان باعث شکوفایی عطر می شود. همچنین یک راه مفید برای امتحان عطر جدیدی که از آن مطمئن نیستید. از این عطر خسته شده اید؟ به سادگی روسری را بردارید و چیز دیگری را امتحان کنید…
5 به یاد داشته باشید که خاصیت بویایی بینی از بین می رود و به سرعت به نت های عطر شما عادت می کند. حتی ممکن است بعد از 30 تا 40 دقیقه اصلاً نتوانید بوی آن را حس کنید، دوستان و همکاران شما هنوز هم ممکن است بوی آن را حس کنند، بنابراین ممکن است از یکی از دوستان بپرسید که آیا آنها هنوز می توانند آن را بو کنند قبل از اینکه دوباره دوز آن را بالا ببرید. (وسوسه انگیزه!)
نوشته سوزی نایتینگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *